Kasyno 4K UHD & # 8211; Stalowa Księga

 Kasyno 4K UHD & # 8211; Stalowa Księga

Sam “As” Rothstein zostaje zatrudniony przez chicagowską sekcję włosko-amerykańskiej mafii, aby zająć się biznesem kasyna Tangiers w Las Vegas. Sam jest utalentowany i już niedługo będzie mógł znacznie zwiększyć dochody zakładu, dzięki czemu szefowie mafii będą mieli swoje „uczciwe” Może zgarnąć udział przed opodatkowaniem. Rothstein zostaje odsunięty na bok przez Nicky Santoro – bandytą, który jako ochroniarz ma nadzorować transfery pieniędzy. Ale ponieważ Santoro, ze swoją brutalnością, wkrótce zostanie wykluczony z każdego kasyna w mieście, nadal zatrudnia gang jako włamywacz.
Trudności zaczynają się dopiero wtedy, gdy Sam poślubia byłą prostytutkę Ginger McKenna. Nie tylko ma związek ze swoim byłym chłopakiem, ale wkrótce ma problem z narkotykami i alkoholem. Kiedy Samowi odmawia się licencji na gry, domek z kart grozi zawaleniem …

1973, 1990, 1995 & # 8211; trzy lata, trzy filmy, trzy arcydzieła i tylko jeden reżyser: Martin Scorsese.
To, co filmowiec o włoskich korzeniach zaczął od Hexenkessel w latach 70. i kontynuował znakomicie z Goodfellas w 1990 roku, doprowadził do (na razie) koronnego zakończenia pięć lat później.
Jego trzygodzinne epickie Kasyno było prawdopodobnie najdoskonalszym ze wszystkich filmów o mafii ostatniej dekady w minionym tysiącleciu. Skrupulatnie przedstawia powolne schodzenie dwojga postaci, które tak olśniewająco reprezentują strukturę władzy w Las Vegas lat 70., że chciałoby się tam wrócić w niemal romantyczny sposób – oczywiście tylko prawie. Bo kto chce być pochowany żywcem w dziurze w ziemi …?
Scorsese nakręcony na podstawie scenariusza Nicholasa Pileggi (który napisał książkę o tym samym tytule równolegle do oryginalnego filmu) iz którym współpracował już przy Goodfellas. Film i powieść opierają się na faktach zebranych przez dziennikarza kryminalnego Pileggi, który w młodym wieku zainteresował się strukturami mafii. Opowieść odzwierciedla czasy Franka „Lefty'ego” w Las Vegas. Rosenthal i Anthony Spilotro, którzy w latach 70. tworzyli potężny zespół pracujący dla mafii.

Frank, bukmacher z Chicago, sprawdził, czy nie ma „szefów” ” działalność operacyjna kasyna Stardust (i kilku innych) – nawiasem mówiąc, to wszystko, mimo że w rzeczywistości nie miał licencji na gry.
Spilotro (który szybko stracił przydomek Mrówka ze względu na swój raczej niski wzrost) był kieszonkowcem, włamywaczem i bandytą, który zatrudnił się w Vegas wraz z bratem i innymi przestępcami. We współpracy z Rosenthalem szybko został “Bodyguardem” nielegalne przelewy pieniędzy z kasyn do szefów. Przyjaźń między nimi znacznie ucierpiała później, gdy Spilotro miał związek z żoną Franka, Geri McGee. Jednym z możliwych wyjaśnień zamachu bombowego na samochód Rosenthala jest to, że stał za nim Spilotro.
Scorsese trzymał się głównych cech opowieści, ale zmienił nazwy i zachował kilka innych swobód w interpretacji opowieści. Ale zawsze po to, by służyć filmowi, który mimo trzygodzinnego czasu trwania i mimo ekstremalnej gęstości dialogów i dominacji nigdy się nie nudzi. Trzeba coś wiedzieć o muzyce, która towarzyszy filmowi praktycznie przez cały czas, ale jeśli myślisz o niej jako o „autentycznej” Postrzega, Kasyno działa jeszcze lepiej. Sam sprzęt i sama oprawa stały się rewelacyjne. Nawiasem mówiąc, jako miejsce kręcenia scen w kasynie wykorzystano hotel Riviera Hotel-Casino, który został zburzony w 2015 roku.

Wspaniałe ujęcia śledzące, doskonale dopasowane kostiumy i ulice zaludnione przez uliczne krążowniki z lat 70. sprawiają, że Kasyno jest wizualną atrakcją, w której Scorsese doprowadził do perfekcji swój epicki sposób opowiadania gangsterskich historii – a przy okazji wzbogacony o brutalne obrazy.
Jeśli spojrzysz na najprawdopodobniej nawet nie wymyśloną, aw zawartej w niej już postaci drastyczną już scenę siniaczenia głowy przez Billa McCarthy'ego, można się domyślić, że nawet musiała zostać przecięta. Bo na ocenę R reżyser używał tu i ówdzie nożyczek, żeby nie wpaść w jeszcze cięższą ocenę NC-17.Ostatecznie jednak pokazana przemoc prowadzi do tego, że masz wiarygodne wrażenie, jak brutalni byli chłopcy. Choć wydają się małe i nieszkodliwe, tak romantyczne, jak życie jest czasami przedstawiane w filmie, było tak samo bezwzględne, gdy chciałeś zdobyć informacje, dać komuś nauczkę lub ciężko się za coś zemścić.
Oczywiście trzej główni aktorzy stoją ponad tym, co pokazano. Robert De Niro i Joe Pesci, którzy znali się dobrze z Goodfellas , Like a Wild Bull czy Pewnego razu w Ameryce , sprawiają, że idealny zespół poplecznika gangstera. Dzięki lektorowi pewnie prowadzą Cię przez film i tworzą punkty zaczepienia w akcji. Sharon Stone (która była przesłuchiwana do Like a Wild Bull 15 lat wcześniej) w końcu dostała pracę u Scorsese i podziękowała jej nominowaną do Oscara rolą drugoplanową.
Podsumowując, być może jeden z najdoskonalszych filmów gangsterskich w historii i zdecydowanie godny tego wydania UHD.

Jakość obrazu i dźwięku BD

Blu-ray dołączony do zestawu z UHD nie jest oparty na nowym wzorcu, ale jest dokładnie tą samą płytą, która pojawiła się na rynku w październiku 2008 roku. Kasyno było jedną z wcześniejszych płyt z tytułem Universal z tylnego katalogu wydanego na Blu-ray – i nie było tak źle. W tamtym czasie jeszcze zakodowane w VC-1, 180 minut filmu, siedem ścieżek audio i różne materiały dodatkowe musiały zostać umieszczone na płycie. Następnie działa ze stosunkowo niską szybkością transmisji danych 14 & # 8211; 22 Mb/s, ale na płycie zwykle nie brakuje ostrości. Jeśli zignorujesz celowo nieco ziarnisty obraz, który został stworzony przez kręcenie analogowymi kamerami filmowymi, zbliżenia i średnie ujęcia są nadal dość dobrze rozdzielone. Kolory są żywe i ciepłe, ale może trochę zbyt różowe na twarzach. Istnieje prawdziwa krytyka ze względu na liczne drobinki brudu, a przede wszystkim fotoradary na zdjęciu, a także niezbyt wybitny kontrast. Zwłaszcza czarne poziomy są raczej przeciętne. Ponadto Scorsese czasami używa mocnych świetlików, aby stworzyć nieco aureolowy wygląd lat 70., ale prowadzi to również do czasami drastycznego prześwietlenia (69 & # 8217; 38).
Dźwięk jest słabszy niż obraz. Prawdą jest, że na początku nie można narzekać na zwykły ślad dts – W końcu mówimy o 2008 r., kiedy większość innych tytułów nadal miała kodowanie Dolby Digital, ale niemiecka implementacja jest częściowo słaba. Szczególnie narracyjny głos De Niro na początku, ale także narrator Pesci brzmią cienko i metalicznie metalicznie. Z biegiem czasu to trochę cichnie, ale oba głosy nie mają tak naprawdę żadnej głośności. Niemniej jednak dialogi są łatwe do zrozumienia, a ogólny nacisk na front nieco znika, np. gdy ludzie klaszczą w pokoju lub zaczyna się muzyka filmowa. Jednak na próżno będziesz szukać ciśnienia lub dużej aktywności subwoofera. Nawet jeśli po 67 minutach dojdzie do porządnej strzelaniny, nie pozostaje ona dynamiczna.
Jeśli przełączysz się na oryginalną ścieżkę, która jest dostępna w bezstratnym masterze dts-HD, głosy są bardziej obecne (nawet jeśli głos Pesci jest raczej cienki i piskliwy). Jednak i tutaj nie generuje się dużo więcej dynamizmu. W tej samej strzelaninie jest trochę więcej dudnienia. Ale prawdziwa dynamika brzmi inaczej.

Jakość obrazu i dźwięku UHD

Kasyno było oczywiście filmowane analogowo w 1995 roku – mianowicie na aparatach Panavision-Panaflex-Gold i -Platinum z materiałem filmowym 35mm. Universal wykonał z tego natywny skan 4K do publikacji UHD, który pojawił się na płycie za pośrednictwem cyfrowego pośrednika 4K i zamienia UHD w prawdziwą płytę 4K.
W ramach Rec. 2020 zintegrowano także rozszerzoną przestrzeń kolorów oraz wyższą dynamikę kontrastu w statycznym formacie HDR10.
Kiedy odtwarzasz film, od razu rzuca się w oczy jedna rzecz: kolory na aktualnym obrazie są wyraźnie zintensyfikowane, co przemawia za szerokim wykorzystaniem rozszerzonej przestrzeni barw. Kolorowe neony, czerwona jedwabna kurtka Sama, czerwone dywany przed kasynami, stroje w kolorze papugi od Ginger, zielony filc na stołach do gier – wszystko jest o wiele mocniejsze i pełniejsze. Vegas nie zostało jeszcze bardziej kolorowe i żywsze w kinie domowym, a tak naprawdę nie widzieliście jeszcze tak jaskrawoczerwonych elementów na UHD. Idealnie pasuje do filmu i motywu Vegas z lat 70-tych.
Co jakiś czas twarze w ciemniejszych wnętrzach są nieco ostro skontrastowane i wyglądają na zbyt opalone – Jest to szczególnie widoczne w przypadku Pesci (59 & # 8217; 10).Oczywiście nieco rozmyty wygląd i czasem bardziej miękkie skupione elementy – jest to po prostu zawarte w oryginalnym materiale.
Co też jest od razu zauważalne, oprócz mocniejszych kolorów: fotoradary i cząsteczki brudu zostały praktycznie całkowicie wymazane. Jedna z największych krytyki Blu-ray nie ma już zatem zastosowania, a obraz wydaje się podświadomie spokojniejszy i bardziej harmonijny niż ciągłe miganie tu i tam na brudnej płycie BD. Podczas gdy rozdzielczość 4K przede wszystkim zapewnia większą głębię szczegółów (reklamy Vegas i jednostki świetlne przez okno w 38 & # 8217; 57) i zapewnia bardziej widoczne szczegóły czcionek w średnio-długich ujęciach, subtelne filtrowanie zostało najwyraźniej zastosowane również w przypadku UHD . Ponieważ ziarno jest w wielu miejscach raczej mniejsze niż na Blu-rayu. Jedyną wadą skądinąd wspaniałej realizacji starego filmu są zatem od czasu do czasu nieco łagodniejsze zbliżenia (De Niro 149 ’16). Jest to jednak zauważalne dopiero po zbliżeniu się do powierzchni obrazu. Z normalnej odległości oglądania zaleta cichszego obrazu jest bardziej zauważalna i bardziej satysfakcjonująca, co sprawia, że ​​UHD jest znacznie lepszą płytą.

UHD HDR10 (przesuń maksymalnie w lewo): A to, co wnosi UHD pod względem blasku, przejrzystości i intensywności, naprawdę ożywia nocne Vegas.

UHD HDR10 (suwak maksymalnie w lewo): HDR10 w połączeniu z większą głębią kolorów i odpowiednią dynamiką kontrastu zapewnia bardziej imponujący obraz z większą różnorodnością kolorów i ogólnie znacznie większą dynamiką. /em>

UHD HDR10 (przesuń maksymalnie w lewo): UHD nadal oferuje tutaj zróżnicowanie, gdzie Blu-ray (np. w kolorowym podświetlanym logo hotelu New Frontier) jest tylko zabłocony.

Aby zilustrować powyższą sekcję, obraz w pełnym rozmiarze

UHD HDR10 (suwak do końca w lewo): W tej sekcji obrazu UHD również nie pokazuje wyraźnie wszystkich czcionek, ale różnica w porównaniu z Blu-ray ze skanowaniem 2K jest wyraźna.

Tutaj też zdjęcie w pełnym rozmiarze

W porównaniu do raczej słabej ścieżki dts z Blu-ray — dla UHD aktualizacja do dtsX — 8211; dla obu języków. Niemiecki słuchacz po raz pierwszy otrzymuje bezstratną ścieżkę dźwiękową. I rzeczywiście brzmi lepiej. Nawet ogólna przestrzeń jest wyraźnie większa. Śpiew sakralny na początku rozbrzmiewa we wszystkich głośnikach, a nieco metaliczne głosy wydają się nieco mniej zauważalne. Teraz oczywiście gadatliwy film z niewielką akcją nie zamienia się nagle w dynamiczną atrakcję. Ale w ramach tego, czego można by się spodziewać po takiej pracy z 1995 roku, wersja dtsX robi to bardzo dobrze – a nawet w zakresie basów. Basowe tony swingowych piosenek w tle nie powodują drżenia nogawek, ale poruszają nieco membranę.
W bezpośrednim porównaniu niemiecki Synchro jest nawet nieco głośniejszy od oryginału i w kilku naprawdę niezwykłych scenach dźwiękowych (wybuch na 166’50) ma słyszalnie lepszą definicję basu i słyszalną potrójną dudnienie, brakuje tutaj mniej dynamicznego angielskiego utworu. To samo dotyczy drugiego przedstawienia eksplozji trzy minuty później. Można więc również zgłosić pozytywne rzeczy do oceny niemieckiej, ponieważ ta większa dynamika dotyczy również głośniejszych partii partytury, takich jak chorały na 170’50.

Oczywiście

dtsX oferuje również jak wejść możliwość zintegrowania kanałów wysokości, które w przypadku Kasyna zostały zintegrowane bardzo ostrożnie. I nie bez powodu. Jeśli film nie jest spektakularny na normalnym poziomie, co powinien zrobić ze sztucznie wyglądającymi dźwiękami 3D. W zasadzie to tylko niepotrzebnie go nadyma i ostatecznie psuje nastrój, zamiast go tworzyć. I tak można usłyszeć trochę The Heights podczas nieco głośniejszych numerów muzycznych (1’16)– ale w znacznie mniejszym stopniu niż oryginalny dźwięk, który brzmi również na początku rozdziału 2 o Wzgórzach. Ale co jest jeszcze poważniejsze: dedykowane dźwięki 3D (jeśli są) są praktycznie dostarczane tylko przez oryginalny dźwięk. Na przykład proporcje podczas eksplozji (s) (1’08, 166’50, 169’32), flesz aparatów (10’17, 10&# 8217;47,55’15) czy głosy na sali (143’20). Teraz można to skrytykować, bo po niemiecku po prostu nie zwracano uwagi na wysokie kanały tutaj. Albo ktoś mówi sobie, że dwa efekty, które angielska ścieżka dźwiękowa daje średnio na godzinę, również można pominąć.Prawie nic nie robią dla filmu, podczas gdy niemiecka wersja oferuje bardziej mocną łódź podwodną jako alternatywę w tych momentach (zwłaszcza z latarką po 55 & # 8217; 15).
Należy więc zauważyć: niemiecka ścieżka dtsX jest nieco mocniejsza i bardziej zróżnicowana podczas scen z efektami na zwykłym poziomie. Wersja angielska jest tam słabsza, ale dostarcza kilka (kilka) dźwięków 3D.

Materiały dodatkowe

Materiał bonusowy z Kasyna odpowiada temu ze starego Blu-ray, ponieważ na UHD tylko „spotkania z Martinem Scorsese, Nicholasem Pileggim i innymi” zawierać. Funkcjonuje to jako quasi-audio komentarz, ale został wstawiony w formie fragmentów wywiadów.
Jest też kilka niepublikowanych scen oraz 14-minutowy odcinek specjalny NBC „Vegas and the Mafia”. Dokument “Żywa historia” z History Channel skupia się na pisarzu Nicholasie Pileggi przez 45 minut i ponownie odtwarza historię filmową w sposób pół-dokumentalny.

Wniosek

Kasyno nadal doskonale nadaje się do konsumpcji 24 lata po swoim pojawieniu się. Ze względu na wygląd, który był już wtedy współczesny, film prawie się nie starzeje, a Scorsese był u szczytu swojej twórczości.
UHD odzwierciedla to najlepszym dotychczas obrazem dla filmu i uzupełnia go słyszalnie bardziej otwartym i dynamicznym dźwiękiem dtsX – Pozycja obowiązkowa nie tylko dla fanów filmu, gdy na początku listopada pojawi się kolejny wariant Amaray. Ponieważ Steelbook jest bardzo trudny do zdobycia.
Timo Wolters

Ocena

Jakość obrazu BD: 70%
Jakość obrazu UHD: 85%

Jakość dźwięku BD (wersja niemiecka): 60%
Jakość dźwięku BD (wersja oryginalna): 65%

Jakość dźwięku Dźwięk UHD 2D poziom (wersja niemiecka) Wersja): 80%
jakość dźwięku Poziom dźwięku UHD 3D ilość (wersja niemiecka): 10%
jakość dźwięku Jakość dźwięku UHD 3D (wersja niemiecka): 40%

Jakość dźwięku Poziom dźwięku UHD 2D (wersja oryginalna): 70%
Jakość dźwięku Poziom dźwięku UHD 3D (wersja oryginalna): 30%
Jakość dźwięku UHD Jakość dźwięku 3D (wersja oryginalna): 50%

Materiał dodatkowy: 70%
Film: 90%

Dostawca: Universal Pictures
Kraj / Rok: USA 1995
Reżyser: Martin Scorsese
W rolach głównych: Robert De Niro, Sharon Stone, Joe Pesci, James Woods, Don Rickles, Alan King, Kevin Pollak
Formaty dźwięku BD: dts: de // dts-HD-Master 5.1: pl
Formaty dźwięku UHD: dtsX (dts-HD-Master-Kern): de, en
Obraz format: 2 , 35:1
Czas trwania: 178
Kodek BD: VC-1
Kodek UHD: HEVC
Pojemność dysku: BD-100
Rzeczywiste 4K: Tak (4K DI)
Wysoki zakres dynamiki: HDR10
Maksymalne natężenie światła: 400
FSK: 16

(Prawa autorskie do okładek, scen i porównawczych zrzutów ekranu należą do dostawcy: Universal Pictures)

Nowości ze świata sportu

Co to są zakłady Run Line?

Nowojorczycy mają historię bycia doświadczonymi graczami sportowymi, a także doświadczonymi fanami baseballu.

Wyścigi konne

Zakłady sportowe mogą być zabawne i opłacalne, jeśli wiesz, co robisz i możesz pokonać szanse.

Rekwizyty piłkarzy NFL w tym tygodniu

Rekwizyty graczy NFL zyskują na popularności. Bardziej legalni amerykańscy bukmacherzy nie tylko oferują rekwizyty graczy w swoim portfolio zakładów, ale robią to z większą koncentracją i większą różnorodnością niż kiedykolwiek wcześniej.