Без кейворда

Без кейворда

Wyreżyserowane przez Martina Scorsese

Napisane przez Nicholasa Pileggi & Martina Scorsese

Robert De Niro Sam „As” Rothstein

Joe Pesci Nicky Santoro

Sharon Stone Ginger McKenna

James Woods Lester Diamond

Frank Vincent Frankie Marino

Don Rickels Billy Sherbet

Kevin Pollock Phillip Zielony

Pasquale Cajano Remo Gaggi

John Bloom Don Ward

L.Q. Jones Pat Webb

Alan King Andy Stone

Dick dusi senatora Harrisona Robertsa

Oscar Goodman jako on sam

"okazało się, że to ostatni raz, kiedy uliczni faceci, tacy jak my, zostali obdarowani

znowu wszystko, co jest cholernie cenne ”

- Nicky Santoro

W piątym odcinku pierwszego sezonu Soprano Tony i jego córka Meadow wybierają się w podróż, aby odwiedzić potencjalne uczelnie. Podczas podróży Meadow konfrontuje się z ojcem i pyta, czy jest w mafii. Chociaż od razu temu zaprzecza, nieco zmiękcza i pyta, czy ona i jej przyjaciele widzieli Ojca chrzestnego. Mówi mu, że wolą film Scorsese z okresu Las Vegas od rodzinnej sagi Corleone Coppoli „Kasyno, które lubimy, Sharon Stone, ubrania z lat 70., pigułki. „Pani Soprano przemawia przez całe pokolenie, gdy uważa, że ​​kasyno jest bardziej dostępne, a gdy go zobaczy, poznaje cholernie dobry film gangsterski.

W swoim długo wyczekiwanym wydaniu Casino spotkało się z kilkoma rozczarowującymi recenzjami, z niekorzystnymi porównaniami z innymi wpisami Scorsese w gatunku Mean Streets i Goodfellas. Niezależnie od tego, czy oczekiwania były w tym czasie zbyt wysokie, może jest dobrze zestarzały, czy krytycy po prostu się mylili, myślę, że wiele recenzji było zbyt szybkich, by pociągnąć za spust.

Kasyno to rozległe arcydzieło, które uchwyciło Las Vegas w całej dekadencji i moralnym bankructwie lat 70. Podczas gdy jego krytycy odrzucają to jako „Goodfellas idzie na zachód”, brakuje im wielkiej skali, na której zbudowana jest ta epopeja, ponieważ wszechogarniająca chciwość i pycha przyćmiewa drobną kłótnię i porywaczy ciężarówek od genialnego Goodfellas. Dynamika Scorsese/De Niro/Pesci zostaje wstrząśnięta i wstrzyknięta świeżości przez Sharon Stone, gdy mocno zabiera gangsterski film Scorsese z dala od wydeptanych ulic Nowego Jorku; Ginger McKenna to Las Vegas ze swoją błyszczącą neonową fasadą i mrocznym podbrzuszem.

Robert De Niro był w mistrzowskiej formie, co można powiedzieć, w swojej ostatniej roli, która może mieć poważne konsekwencje, jako Sam „Ace” Rothstein, zawodowy handicap sportowy, który ma szansę na prowadzenie kasyna, a Joe Pesci zapewnił bardziej zaokrąglone socjopatyczny egzekutor mafii do tego, co przyniosło mu Oscara jako Tommy DeVito w Goodfellas, ale do tej dobrze ułożonej ręki dołączyła Sharon Stone jako dzika karta Ginger McKenna i nagle wszystkie zakłady są przegrane. Być może Sharon Stone odegrała kluczową rolę w roli Ginger, ale ona doskonale równoważy czarodziejkę i nerwicę w swoim związku z Ace'em.

Rothstein to człowiek, który ma najwyższą kontrolę. Jego żydowskie pochodzenie uniemożliwia mu bycie kimkolwiek innym niż współpracownikiem mafii, ale Chicago Outfit, a w szczególności szef Remo Gaggi, ufa mu bezgranicznie swoimi pieniędzmi; „ukłucie było jedynym gwarantowanym zwycięzcą, jakiego kiedykolwiek znałem” — elegancko stwierdza Nicky Santoro. Jego dbałość o szczegóły zamieniła zakłady w formę sztuki, czyniąc go jednym z najlepszych zawodowych handicapów sportowych w kraju; on „mógł zmienić kursy dla każdego bukmachera w kraju”, kiedy obstawiał. Kiedy więc tłum potrzebował mężczyzny, który zaopiekuje się ich interesami w kasynie w Tangerze, wysłali asa. Kasyno nigdy nie widziało tylu pieniędzy, myśli o jego wybrednym stylu zarządzania, który graniczył z zachowaniem obsesyjno-kompulsywnym, obejmującym regulację liczby jagód w babeczkach i liczenie funtów leniwych francuskich show-girls.

Aż pewnego dnia widzi Ginger i wszystko się zmienia. Imbir jest antytezą Asa. Jest hustlerem, osobą podejmującą ryzyko, która żyje od czasu do czasu, przerzucając pieniądze, aby utrzymać widmo stylu życia high-roller; i jest coraz bardziej uzależniona od narkotyków i alkoholu. Jednak kiedy te dwie rzeczy się spotykają, to nieudolne sposoby Ginger mają większy wpływ na Asa niż kontrola i ostrożność Asa na Ginger. Dlaczego więc Rothstein w ogóle się nią przejmuje, nie mówiąc już o założeniu wszystkiego, co na nią ma? Po prostu został trafiony przez Piorun.

Ma jednak pewność, że może ją oswoić. Jego skrupulatne i metodyczne podejście przyniosło mu sukces w każdym aspekcie jego życia, ale mikrozarządzanie jego małżeństwem służy jedynie wbiciu kolejnego klina między niego a Ginger; ten kot nie jest przeznaczony do udomowienia.Używa każdej znanej mu sztuczki mającej na celu kontrolę, aby upewnić się, że pozostanie lojalna – uwaga: lojalna – niewierna. Aby „pokryć swój zakład”, upewnił się, że mają dziecko przed ślubem; kupuje jej zaufanie złotą biżuterią Bvlgari, kluczem do sejfu i życiem w garderobie, zbyt nieprzyzwoitej nawet dla łóżeczek MTV.

Jednak imbir to postać tragiczna. W scenie, w której widzimy ją po raz pierwszy, okiem na niebie widzimy ją w białej sukni i blond włosach, a Scorsese zatrzymuje ujęcie, abyśmy ujrzeli cud, jakim jest Ginger McKenna – doświadczyć tego samego podziwu, co Ace czy. Jest w trakcie robienia tego, co robi najlepiej, używając swoich syrenistycznych (chyba mogłem wymyślić to słowo) zaklęć, by grindować i kraść żetony z łatwego śladu przy stole do gry w kości. Jest pełna pewności siebie, samodzielności i nieustraszoności, ale później uczymy się, że to wszystko jest fasadą. Jest głęboko przerażona swoją przeszłością i nie może przeciąć pępowiny od swojego byłego alfonsa Lestera Diamonda (w tej roli James Woods – który jest doskonały, nawiasem mówiąc), nawet krzycząc do niego przez telefon w noc poślubną. Sam Rothstein mogła być jedyną w połowie przyzwoitą kartą, jaką Ginger otrzymała w swoim życiu, ale była już zbyt uszkodzona, by zagrać to dobrze. W końcu wystartował z pieniędzmi i klejnotami, które Ace dał jej, by kupić jej zaufanie; znalazła „kilku alfonsów, biednych, narkomanów i motocyklistów w LA” i spędziła dużo, zanim przedawkowała w obskurnym motelu Beverly Sunset. Trudno powiedzieć, czy spaliła się za rzucenie kostką Asem, czy też szanse były przeciwko niej z wcześniejszych lat, trudno powiedzieć, ale historia Ginger McKenna nigdy nie miała się dobrze skończyć.

Jeśli Ginger reprezentuje blichtr i splendor stara wersja Las Vegas, to niebezpiecznym nurtem ukrytym prawie poza zasięgiem wzroku jest Nicky Santoro. Jako kumple z dzieciństwa, Nicky został przydzielony do Asa przez Remo Gaggi, aby „upewnić się, że nikt nie pieprzy się ze Złotym Żydem”. Kiedy więc Ace zostaje wysłany na pustynię, aby zarządzać sprawami Tangerów, jego stary kumpel - zawodowy złodziej i psychopata - Santoro zostaje wysłany niedługo po tym, by się nim zaopiekował.

Porównanie tych dwóch może być słuszne lub nie, ale podobieństwa między Nicky Santoro i Tommym DeVito w Goodfellas są tak ponure jak neonowy napis Tangers górujący nad Las Vegas Boulevard: socjopatyczny; porywczy, kompleks Napoleona i głęboko zakorzeniona miłość do bycia gangsterem. Nicky jednak jest facetem; Tommy nigdy nie był i do pewnego momentu Nicky gra zgodnie z regułami La Cosa Nostra. Santoro też poznajemy nieco bardziej niż DeVito. Widzimy jego miłość do swojej rodziny. Bez względu na to, co robi, upewnia się, że jest w domu na czas, by zrobić małemu Nicky'emu śniadanie. Chodzi na mecze Małej Ligi swojego syna, gdzie jeden z trenerów jest detektywem Metro PD Intelligence – co zamierzasz zrobić? – oboje tylko ojciec wspiera swoich synów. Nawet jeśli jest między nim a Ace'em, Nicky dość szybko oferuje mu wsparcie po kłótni z Ginger „Dlaczego nie przyszedłeś do mnie? To znaczy, to jest rodzina, to nie biznes”.

Drugą stroną Santoro jest chory drań, który zadźga faceta długopisem, żeby go gadać, albo ściska mu głowę w imadle, wyrywając mu oko z oczodołu, aby uzyskać od niego informacje. Jest bezwzględny i nieugięty w zdobywaniu tego, czego chce, i wydostaniu się spod ręki Chicago Outfit, który postanawia zostać największym, najgorszym gangsterem w Sin City i chce, aby wszyscy o tym wiedzieli.

Martin Scorsese w międzyczasie zabiera nas do szkoły nad zawiłościami biznesu kasynowego. Poświęca na to znaczną część filmu – ale w swoim własnym, niepowtarzalnym stylu, pełnym narracji głosowej, oszałamiających ujęć śledzących i epickiej muzyki Rolling Stones. Kasyno zmusza nas do podążania za pieniędzmi ze stołów do gier, do pudeł, do klatek, do pokoju liczącego, do walizki i do tylnego pokoju sklepu spożywczego na Środkowym Zachodzie, gdzie szefowie mafii potajemnie zbierają się, myśląc, że są taki mądry. Dowiadujemy się o kowbojskim bucie noszącym komisarzy hrabstwa, którzy upierają się, że korupcja jest robiona tylko po swojemu, i dowiadujemy się o oszustach i oszustach oraz o metodach stosowanych przez kasyno, by sobie z nimi poradzić – elektrycznych poganiaczach bydła, młotkach i wiertarkach. /p>

I jest też powód, dla którego wszystkie goombahs biegają po środku pustyni – skim. Zrozumieć przeglądanie to zrozumieć zainteresowanie Outfitu Las Vegas; mówiąc wprost, są to niezadeklarowane wpływy z kasyna – w końcu to biznes gotówkowy i dopóki się nie policzy, nikt nie wie, ile naprawdę jest pieniędzy (szczególnie wujek Sam). Dlatego motłoch dokonuje cięcia co miesiąc, zanim pieniądze zostaną rozliczone. Nikt nie wiedział, że tam jest i nikt nigdy tego nie przegapi. Tak długo, jak Ace zapewnia, że ​​szefowie wciąż otrzymują duże, tłuste walizki wypchane gotówką, wszyscy są szczęśliwi.

Może sprawdzić inne filmy gangsterskie

Narracja zawiera tyle retrospekcji, że sugeruje, że bohaterowie opowiadają historię po latach, w stylu „Spójrz, jacy byliśmy wtedy młodzi i głupi”. To staje się dziwne, gdy zdamy sobie sprawę, że komentarz Nicky'ego pochodzi spoza grobu. Musiałem oglądać Kasyno z pół tuzina razy, zanim to mnie olśniło.

Film zostaje podpisany przez Ace'a, gdy opłakuje upadek Las Vegas. Dawno minęły czasy, kiedy „dilerzy znali twoje imię” i „co piłeś”, zamiast tego mówi „wygląda jak Disneyland” i jest to miejsce, w którym przychodzisz, aby „odrzucić opłaty za dom i pieniądze z college'u Juniora. „Niektórzy ludzie używają Disneylandu, ma metaforę zaklęcia i zachwytu, ale Ace używa jej z pogardą, wierząc, że tłum miał rację w Las Vegas, a Steve Wynn i inni się pomylili i już nigdy nie będzie tak samo.

Można śmiało powiedzieć, że Hollywood jest w środku zakochania się w Las Vegas – podobnie jak ogólnie popkultura, ale nie ma i prawdopodobnie nie będzie lepszego filmu o błyszczącym mieście, które leży w dorzecza pustyni Mojave niż kasyno Martina Scorsese.

Film rozpoczął się wybuchem bomby samochodowej w samochodzie Ace’a, gdy go uruchamiał. Szczęśliwie przeżył dzięki dziwactwa w produkcji, ale chociaż nie był to sankcjonowany hit, Nicky był prawdopodobnym prowokatorem na krótko przed tym, jak został trafiony na ostatnią rundę do domu.

Podobnie jak wiele filmów Scorsese, kasyno polega (może za bardzo) na narracji głosowej. W rękach niektórych filmowców może być leniwym wymysłem, ale ze Scorsese zawsze wzbogaca film. Narracja personalizuje wydarzenia dla Ace'a i Nicky'ego, sprawiając, że oglądamy sceny z określonej perspektywy; później nawet Frankie Marino zmoczy sobie dziób w dziale głosu. Jednak w przeciwieństwie do Karen Hill w Goodfellas , Ginger nie ma swojej szansy, co, bądźmy szczerzy, to prawdopodobnie popieprzony wgląd, którego nie musimy słyszeć.

Nicky początkowo unika represji. Dowiaduje się o oskarżeniach i zaczyna się ukrywać, ale nie można ukrywać się na zawsze. Zostaje zabrany na odosobnione pole kukurydzy gdzieś na Środkowym Zachodzie i jest zmuszony patrzeć, jak jego brat jest bity na śmierć kijami baseballowymi, zanim zostaje pobity na krwawą miazgę, ale wciąż oddycha, kiedy jest pochowany obok swojego brata – miło.

Kiedy Ace, Nicky i Ginger zabierają się do burzenia domu od środka, FBI pomaga im z zewnątrz. Artie Pisano, zastępca szefa rodziny przestępczej z Kansas City, jest wyznaczonym przez mafię mułem, który podróżuje tam iz powrotem, zbierając wypełnione odtłuszczone walizki dla szefów mafii; ale Artie ma wołowinę. Musi on finansować podróże tam iz powrotem do Vegas z własnej kieszeni, więc postanawia „ zacząć prowadzić dokumentację ”. Federalni nie mogą uwierzyć w swoje szczęście; przede wszystkim na pluskwie podsadzonym w związku z innym przestępstwem, podsłuchują rozmowy o całym przeglądzie – nazwiska, adresy, daty, wszystko. Po drugie, kiedy kończą operację, mają szczegółowe zapisy Pisano ze wszystkich jego podróży – jak mówi Nicky „ten facet mógłby spieprzyć filiżankę kawy. Wraz z podsłuchami i całodobową obserwacją Nicky Santoro, FBI połączyło wszystko i wszystko zaczęło się walić. Pisano właściwie wysiada lekko; ma atak serca i umiera, gdy jest aresztowany, ale ciała zaczynają się piętrzyć, gdy szefowie zaczynają eliminować świadków. Oczywiście, że jest to Martin Scorsese, ten niesamowity montaż jest ustawiony na klasyczny rockowy utwór, a w tym przypadku jest to Animals House of the Rising Sun.

Ginger w swojej desperacji i narkotycznej mgle widzi w Nicky Santoro swoje zbawienie. Widziała, jak łatwo Ace może ją znaleźć i wywrzeć presję na Lestera Diamonda, kiedy z nim ucieka. Nie może jednak wywierać tego samego rodzaju presji na Nicky'ego. “ Nikt już się z tobą nie zadziera. Zajmę się tobą – mówi Nicky, gdy Ginger zawiera układ z diabłem. Jednak Nicky widzi ją tylko jako kawałek tyłka, do tego zakazanego tyłka, co czyni ją jeszcze bardziej ponętną. Jej uwodzicielskie wdzięki wciąż sprawiają, że Nicky jest na skraju walnięcia dla niej Asa, ale to nie trwa długo. „Znam tego pieprzonego faceta od trzydziestu pięciu lat; Będę go dla ciebie, kurwa, walnąć? Pośród jej histerycznej gadaniny i bredzenia, że ​​zabił Asa, Nicky zdaje sobie sprawę z dwóch rzeczy: 1) ta dupa jest szalona i 2) został wysłany na pustynię, by chronić Ace'a i ślizganie, a tutaj pieprzy Asa i naraża na szwank . The Outfit osobiście nie dba o Asa, ale bardzo poważnie traktują swoje pieniądze, a Nicky wie, że jest pomieszany. Robert De Niro w A Bronx Tale oferuje swojemu synowi następującą radę: „W gorączce namiętności mała głowa mówi dużej głowie, co ma robić i że duża głowa powinna się nad tym zastanowić”. Nicky mógłby zrobić z tą radą.

Tymczasem Ace powinien być mało widoczny, ponieważ potrzebuje licencji na gry, aby legalnie prowadzić kasyno, której nie ma. Zamiast tego może działać bez licencji, o ile stara się o nią. Co jakiś czas zmienia tytuł zawodowy, a jego podanie o licencję wraca na sam dół stosu. Są ludzie, którzy „pracują tam od trzydziestu lat, nie mają prawa jazdy”. ” Ale wyczyny Nicky'ego zachęcają FBI do rzucenia światła na wszystko, co robi, w tym na jego relacje z Samem Rothsteinem, więc Komisja ds. Gier podnosi kwestię jego licencji na grę i należycie jej odmawia.

Nieraz Ginger odczuwa potrzebę ucieczki z Lesterem Diamondem, ale za każdym razem wraca i za każdym razem intensyfikuje się mikrozarządzanie małżeńskie Ace'a. Daje jej sygnał dźwiękowy, sprawdza, dokąd idzie i domaga się, by wiedzieć, z kim jest. Podczas przesłuchania Ginger przyznaje, że kłamała na temat swojego miejsca pobytu, ale Ace wie, co kombinuje. „Mam tylko nadzieję, że to nie jest ktoś, o kim myślę, że może być” – wywnioskuje sprytnie. Ace jest pragmatycznym mężczyzną – chociaż bardzo kocha Ginger, wie, że nie jest to odwzajemnione i pozwala na pewien poziom elastyczności w ich związku. „Wiedziałem, że pieprzyła się, robiła to, co robiła, a ja robiłem to, co musiałem zrobić. „Jestem pewien, że nawet postrzegał jej związek z Lesterem Diamondem jako większe wyzwanie niż cokolwiek innego; napój, narkotyki i publiczne kłótnie, z którymi mógł sobie poradzić, ale kiedy zdaje sobie sprawę, że spała z Nicky, wszystkie zakłady są nieważne. Ginger nacisnęła przycisk autodestrukcji i razem z Ace mogli wylądować w dziurach na pustyni.

W krótkim czasie od przejęcia, Ace podwaja przychody kasyna i podwaja zysk – a szefowie nie mogliby być szczęśliwsi i tylko na tym im zależało. Poza tym pozwolili Ace'owi prowadzić kasyno tak, jak uważa za stosowne. Ace ma hazard, który płynie w jego żyłach, a on jest w swoim żywiole, prowadząc kasyno i ciesząc się bogactwem, które się z nim wiąże. Nicky pilnuje jego pleców i rozkoszuje się bieganiem po mieście, będąc Al Capone pustyni. Ginger ma swoje klejnoty i basen i porusza się w tych samych kręgach, co elita Las Vegas. To był raj; znacznie ponad wszystko, do czego trzej ludzie z ulicy mogliby kiedykolwiek aspirować. To może być powód, dla którego spiskowali, żeby to wszystko spieprzyć… wielki czas.

Więc gdzie to wszystko poszło nie tak? „Dla dziewczyny takiej jak Ginger miłość kosztuje” — przyznaje Ace, ale kosztowała o wiele więcej. Rezydencja, klejnoty i bibeloty stały się pozłacanym więzieniem Ginger, a gdy ściany się zamknęły, jej zachowanie stało się bardziej chaotyczne i zwiększyło jej uzależnienie od narkotyków i alkoholu, co spowodowało, że jej uszkodzona psychika pogrążyła się w spirali w dół. Sharon Stone nigdy nie jest lepsza niż wtedy, gdy Ginger jest na granicy zdrowia psychicznego, co staje się jej stałym miejscem w drugiej części filmu. Jedną z najwspanialszych scen w tym epickim obrazie jest sytuacja, w której pozbawiona zawiasów Ginger podjeżdża pod swój własny dom, wbijając swojego Mercedesa-Benz 450 SL w Cadillaca Ace'a, po czym wielokrotnie taranuje go, by zwrócić jego uwagę, a następnie stoi na trawniku przed domem, krzycząc „Nie” Nie ignoruj ​​mnie! Ty skurwysynu. Będę jeździł tym pieprzonym samochodem przez salon ”, podczas gdy sąsiedzi strzepują zasłony, a ich młoda córka Amy się przygląda.

Nowości ze świata sportu

Dixon prowadzi jako ulubiony Indy 500

W niedzielnym 105. z rzędu z rzędu jest zdecydowany faworyt wśród Indianapolis 500 kursów zakładów.

Szanse na zakłady Pocono 400, typy: najlepsze zakłady do wygrania na torze Pocono Raceway

Matthew O’Haren-USA DZIŚ Sport. Na zdjęciu: kierowca NASCAR Cup Series Brad Keselowski (2) na torze Pocono Raceway.

Chase Freedom Unlimited kontra Chase Sapphire Preferred (2021)

Jestem niezależnym pisarzem specjalizującym się w finansach osobistych i nagrodach na podróżnych kartach kredytowych.